Većina korisnika Interneta je i na društvenim mrežama, a najviše njih definitivno koristi Facebook. S tom idejom smo i napravili jedno malo istraživanje o upotrebi društvenih mreža i pametnih telefona te dobili zanimljive podatke.

Društvene mreže uzimaju sve više i više prostora u marketing strategijama tvrtki. Oni koji su postali svjesni te potrebe, već zasigurno imaju koristi od toga.

Social media marketing“ je pojam kojeg najviše koristimo u praksi, kao dio marketing strategije koju tvrtke planiraju, provode i analiziraju upravo kroz društvene mreže: Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Google+ i druge.

U cijelom konceptu digitalne strategije upravo web stranica (web trgovina ili blog) bi trebala biti centralno mjesto vašeg digitalnog marketinga. Svi ostali kanali digitalnog marketinga kao što su: Facebook Ads, Google AdWords, email marketing, content marketing samo su pomoćni alati kojima je glavni cilj generiranje što većeg prometa tj. posjećenosti web stranice.

U Hrvatskoj čak 62% korisnika Interneta, prve informacije o proizvodu prije kupnje saznaje upravo online.

Izvor: Consumer Barometer

To definitivno ukazuje na to, da osim web stranice/trgovine morate koristiti sve moguće online kanale, a prvenstveno je to Facebook. Na Facebooku su gotovi svi.

Koje društvene mreže koristiti?

Početkom studenog, proveli smo jedno malo istraživanje o upotrebi društvenih mreža i mobitela tj. pametnih telefona. Dobili smo zaista interesantne rezultate, a posebno je zanimljivo to, da ljudi pametne telefone više ne koriste najviše za telefonske razgovore.

Super mi je reakcija Anđele Šćepanović, koja je nakon odgovora na anketu, napisala zanimljiv komentar:

“Joj odgovarajuci na ovu anketu shvatila sam da je moj pametni telefon zapravo izgubio funkciju mobitela ? najmanje ga koristim za telefonski razgovor.”

Od ukupnog broja ljudi koji su sudjelovali u anketi, njih 99% koristi Facebook. Zaključak je jednostavan – morate biti na Facebooku, kako privatno, tako još više poslovno.

U anketi je sudjelovalo 300 ispitanika. Rezultati ankete su sljedeći:

Koje društvene mreže svakodnevno koristite?

Koje društvene mreže koristite u poslovne svrhe?

Na kojim uređajima koristite društvene mreže?

Generalno gledajući, društvene mreže više koristite na:

Koji operativni sustav koristi vaš pametni telefon?

Koje aktivnosti/aplikacije dnevno najviše koristite na pametnom telefonu?

Moja preporuka je da definitivno koristite ove društvene mreže, kako za osobne potrebe, tako i za poslovne svrhe:

Znam da „održavanje“ ovog broja društvenih profila iziskuje dosta truda i vremena, ali isplati se.

Postoje i alati kao što su Buffer ili HootSuite koji služe za upravljanje društvenim mrežama s jedne kontrolne ploče (dashboard) u kojoj možete napraviti raspored objava na društvenim mrežama.

9 razloga za korištenje društvenih mreža

Kako i na koji način marketing na društvenim mrežama (Social Media Marketing) može pomoći vašem businessu tj. tvrtki, pokušao sam opisati kroz 9 točaka.

Predstavite svoju tvrtku i robnu marku

Word of mouth“ je izuzetno efektan, a ako jedna osoba podijeli vašu objavu na društvenim mrežama (usluge/proizvod/robna marka) tu objavu može vidjeti stotine pa i tisuće drugih. Besplatno!

Naravno, osim toga možete raditi i oglašavanje na društvenim mrežama, konkretno na Facebooku te samim time postići veći doseg i angažman korisnika.

Kad nas u Hrvatskoj, većina ljudi i tvrtki koristi upravo Facebook, dok su od drugih društvenih mreža zastupljene: Instagram, Linkedin,…

Vjerni kupci/korisnici

Ako imate dobru strategiju marketinga na društvenim mrežama kojom svojim kupcima pružate vrijednosti u obliku blog članaka, objava novosti o akcijama i popustima, nagradnim igrama i natječajima, savjetima vezanim za vaše proizvoda i usluge i slično. U tom slučaju vaša će zajednica na društvenim mrežama rasti.

To je dobar put za stvaranje povjerenja i vjernosti kao bitnih elemenata za donošenje odluke o kupnji.

Poboljšajte korisničku podršku

Ako u sklopu vaše tvrtke imate korisničku podršku za proizvode/usluge, onda su društvene mreže isto jedan od kanala kojima tu podršku možete unaprijediti.

Tu je prvenstveno bitna brzina reakcije, jer korisnici koji će se javiti putem društvenih mreža, očekuju brz odgovor. Stoga, stvar je vaše odluke imate li za to kapaciteta ili ne.

Društvene mreže kao kanal korisničke podrške ponekad nisu pametno rješenje, budući se na njima, budimo realni, uvijek javljaju samo one osobe s najviše „negativnog stava“ prema vašem brandu, tvrtki.

Povećajte digitalnu prisutnost

Kao što ste vidjeli iz rezultata ankete, svi su na „fejsu“, prema tome, ako koristite ovu društvenu mrežu, definitivno ćete povećati svoju digitalnu prisutnost.

Osim toga, ono što je najbitnije za online svijet, to je: sadržaj, sadržaj, sadržaj… Stvarajte sadržaj!

Toliko toga možete raditi, od kratkih „tips & tricks“ objava koje govore o proizvodima/uslugama, pisanje bloga, izrada video materijala, newsletter, eBooks, razne infografike ili manje grafičke vizuale u kojima ćete govoriti o specifičnostima vaših proizvoda/usluga.

Samim kreiranjem sadržaja i njegovih dijeljenjem na društvenim mrežama, povećavate vašu digitalnu prisutnost.

Veća posjećenost weba

Ako stvarate sadržaj, dijelite ga, ljudi ga čitaju, dijele dalje – jednostavno dolazi do povećanja broja posjećenosti web stranica, ako se držite toga da je je web stranica centralno mjesto vašeg digitalnog marketinga.

Web stranica tj. web shop trebaju biti centralno mjesto vašeg digitalnog marketinga. Nemojte to nikad zaboraviti. Društvene mreže su tu, da ljudi usmjere upravo na njih – na web stranice i generiraju dodatni promet.

Bolji SEO

Ako na društveni mrežama dijelite sadržaj web stranica, od samih proizvoda/usluga, novosti ili blog članaka, to će definitivno imati utjecaj na SEO i vašu bolju poziciju na tražilicama.

U tome vam može pomoći i Google Trends, besplatni alat pomoću kojeg možete istražiti i usporediti koje ključne riječi se češće pretražuju na Google tražilici.

Iz ovog primjera se vidi da se ključna riječ „printer“ puno više pretražuje od riječi „pisač“ u Hrvatskoj u zadnjih 12 mjeseci. To znači da je upravo riječ „printer“ dobro koristiti na web stranicama, u objavama na društvenim mrežama, u newsletteru, blog člancima i na drugim online kanalima.

Proširite prodajne kanale

Dokazano je da tvrtke koje su u svoje marketing strategije uvrstile i marketing na društvenim mrežama, bolje prodaju od onih koje to nisu uradile.

Danas ćete najviše negativnih komentara dobiti upravo na društvenim mrežama, a te informacije mogu biti korisne vašim prodajnim aktivnostima i osoblju za donošenje važnih odluka, drugačijem nastupu i slično.

Stvorite novu publiku tj. kupce

Kroz društvene mreže možete „dosegnuti“ velik broj ljudi među kojima su i oni koji nisu vaši kupci/korisnici. Pametnom strategijom i nastupom na društvenim mrežama, stvarate si dobar temelj da upravo na osnovu toga privučete nove klijente.

Smanjite troškove marketinga

Uz pametno ulaganje u marketing na društvenim mrežama, definitivno s druge strane možete uštedjeti na budžetu za klasično oglašavanje (offline), kao što je TV, radio, novine i druge printane materijale.

Sve više i više tvrtki smanjuje marketing budžete za klasično (offline) oglašavanje i povećavaju budžete za online tj. digitalni marketing.

Novi Noa N8 s omjerom ekrana 18:9 i baterijom od čak 5.000 mAh

Komentari

komentar/a